Dlouho jsem hledal moto boty, které by splnily všechno, co od nich člověk opravdu potřebuje. Ne jen pěkný design nebo marketingové slogany, ale opravdovou funkčnost – něco, co obstojí v každodenním provozu, na cestách i v terénu.
Až teprve, když se na český trh dostaly boty Altberg, jsem měl pocit, že jsem konečně našel to, co tu celé roky chybělo a co jsem hledal. Boty na motorku, ve kterých se nebojím se projít do přírody, nebo do kopce na hrad, aniž bych někde uklouzl, nebo mne po kilometru bolely nohy z chůze.

Obr. 1: Moto boty Roadster sedí na noze perfektně a to na první dobrou. Celkový pocit jistoty je dál, než u běžné moto obuvi.
První dojem – obuv, která sedne hned na první dobrou
Když jsem poprvé vzal do ruky, bylo hned jasné, že tohle není běžná sériovka. Kůže je poctivá, hutná, ale zároveň překvapivě měkká. Žádné „rozcházení“ nebo dny nepohodlí – prostě nazout a jet.
Bota sedne jako dobře udělaná rukavice (ty si bohužel po poslední cestě cestě musím koupit nové - "smutný povzdych"). Přesně tak, jak to má u kvalitně vyráběné obuvi být.
Boční zip, krytí se suchým zipem a masivní kožený pásek dělají nazouvání snadným, ale jakmile je zapnete, cítíte jistotu. Kotník drží perfektně, pata neplave, nic netlačí, nic se neviklá. Prostě stabilita, která vás překvapí už při prvním kroku.
Jasně se projevuje zkušenost značky z policejního segmentu, kdy z hlediska ergonomie a konstrukce vychází z modelu K9 a modelu Sneeker a to včetně kvalitní gumové podešve Rhino.
A samotná certifikace těchto bot, BSEN 13634-2017-2:2:2 SRC, HRO, E, FO, WR, CI, naznačuje, že se zde na ničem nešetřilo a splňuje maximální bezpečnostní standardy.

Obr.2: Stabilita a chůze se dá přirovnat k zásahovým policejním, nebo taktickým botám. Nebojíte se žádného terénu a pohodlí je při chůzi nadstandardní.
Na motorce i mimo ni – konečně boty, které zvládnou obojí
Většina moto bot končí tam, kde sundáte nohu ze stupačky. Buď kloužou, nebo jsou tak tvrdé, že po pár metrech chůze člověk přemýšlí, proč je vůbec vzal.
S Altberg Roadster je to přesně naopak. Když zaparkujete motorku a rozhodnete se třeba dojít na vyhlídku, ke hradu nebo prostě do města, bota se chová jako kvalitní policejní zásahová obuv. Drží kde má, máte jistotu v kroku i trakci.
Podešev Altberg Rhino® ,jak bylo řečeno, má výbornou trakci – drží i na mokrém kameni nebo v blátivém terénu. A přitom si stále zachovává jistotu a tuhost potřebnou pro řazení a ovládání motorky.
Žádné podklouznutí, žádné kompromisy. Prostě jistota, kamkoli se vydáte.
Je však pravdou, že zkušenosti s předchozí moto obuví znamenaly si zvyknout na postavení nohou na stupačkách (právě díky podešvi) a samotné řazení. Ale abyste se aklimatizovali, stačí pár kilometrů jízdy a už to neřešíte.

Obr.3: Na stupačky a posazení nohou je potřeba si po běžných motobotech s plochou podešví zvyknout. Ale na to stačí pár km jízdy.

Obr.4: Dezén podešve je vděčný a rozhodně nezklame v žádném terénu. Už žádné klouzání na mokrém povrchu nebo v kopcích.
Počasí? Žádná překážka. Sympatex dělá zázraky
Zažil jsem s nimi déšť, prach i horko. Čtyřvrstvý Sympatex® s voděodolnou membránou funguje skvěle – noha zůstává v suchu, ale zároveň se nezapaří.
A to je obrovský rozdíl oproti běžným moto botám, které po pár hodinách v sedle připomínají saunu, nebo nohu ponořenou v bazénu.
I po dlouhé cestě máte pocit, že nohy dýchají a bota drží tvar. A to je přesně ten typ komfortu, který oceníte po stovkách kilometrů na vašem cesťáku.

Obr.5: Hydrofobní kůže tl.2,4mm s podšívkovou membránou Sympatex se stará o suché nohy i v pořádném lijáku.
Bezpečí a kvalita, která má svůj původ
Tohle není marketing – Altberg vyrábí boty nejen pro britskou policii a armádu, a to je samo o sobě záruka.
Model Clubman Roadster má certifikaci BSEN 13634:2017-2:2:2, což znamená nejvyšší stupeň ochrany při silničním použití.
Zkrátka boty, které nejsou dělané pro „hezké fotky“, ale pro reálný výkon. Žádné designové serepetičky tu nehledejte, na tohle ta bota není stavěná. Je navržena pro funkci a dlouhou výdrž, což do puntíku splňuje.

Obr.6: O bezpečí nohou není nouze. Obuv splňuje nejvyšší možnou certifikaci BSEN 13634:2017-2:2:2
Závěr – boty, které vás nezradí
Když jedu, chci mít jistotu. Chci vědět, že boty, které mám na nohou, zvládnou déšť, bahno, slunce i dlouhé chození po kamenech. A přesně to Altberg Clubman Roadster Original umí.
Po letech hledání můžu upřímně říct, že takové motoboty tu prostě nebyly.
Až teď – s příchodem Altbergu a jeho oficiálního zastoupení v Česku – konečně máme obuv, která kombinuje bezpečí, funkčnost, komfort a tradici ruční výroby.
Tyhle boty nejsou jen na jízdu. Jsou na cestování, objevování, život v pohybu.
A přesně proto si zaslouží označení „motocyklová obuv, která dává smysl.“
TIP: V obuvi jsme nosili naše funkční ponožky PRO-OPS, podkolenky PRO-OPS High a zkoušeli jsme i zimní merino ponožky PRO-MERINO, ale na ty bylo ještě moc teplo (i když se teploty pohybovali mezi 8-10 stupni a ráno mrzlo) :)
##PRODUCT-WIDGETS-41228##
Technické parametry:
| Ochrana | BSEN 13634:2017 – 2:2:2 (nejvyšší stupeň ochrany pro silniční obuv), SRC, HRO, E, FO, WR, CI (Odolnost proti uklouznutí, odolnost proti kontaktnímu teplu, pohlcení energií v patě, odolnost proti palivovým olejům, voděodolná, Odolnost proti chladu) |
| Velikosti | 35–50 EU |
| Svršek | 2,4 mmAnfibio® lícová hydrofobní hovězí useň z evropských zdrojů |
| Podšívka | Sympatex® – 4vrstvý prodyšný materiál s voděodolnou membránou |
| Mezipodešev | Tri-Flex 3 Season – odolnost proti stlačení, torzní pevnost a flexibilita |
| Podešev | Altberg Rhino® – protiskluzná, odolná proti olejům a kyselinám, tlumicí zóny v patě |
| Stélka | Trek Airgrid Black – komfortní a prodyšná |
| Výška | 28,2 cm (vel. 9, včetně paty) |
| Hmotnost | 842 g (vel. 9) |
Moto boty Altberg jsou u nás k dostání na objednávku. V tuto chvíli je nevedeme skladem. Doba dodání se může lišit podle velikosti obuvi a skladových zásob. Standardně však do 14 dní.
Testování probíhalo na motorkách Yamaha FJR 1300 a Kawasaki Z750R po dobu jednoho říjnového týdne, nájezdu cca 900km a přibližně 15km chůze.
##PRODUCT-WIDGETS-41242##
.png)